4 października 2016 r. w siedzibie Narodowego Centrum Nauki odbyła się kolejna edycja warsztatów szkoleniowych dla pracowników jednostek naukowych zaangażowanych w obsługę administracyjną projektów badawczych finansowanych przez Centrum.
Główną ideą warsztatów jest wsparcie pracowników administracyjnych w zakresie zarządzania i obsługi projektów badawczych. W tym celu w trakcie warsztatów prezentowane są zagadnienia związane z procedurą podpisywania umów o realizację i finansowanie projektów, zasady zmiany warunków realizacji projektów (sporządzanie aneksów do umów) oraz raportowanie przebiegu realizacji projektów (raporty okresowe i końcowe).
Ponadto podczas warsztatów zaprezentowano kwestie związane z procedurą konkursową, przybliżono aspekty finansowo-księgowe realizowanych projektów badawczych oraz procedurę kontroli i audytu projektów. Program październikowej edycji został dodatkowo wzbogacony o nowy moduł, dotyczący stypendiów naukowych, planowanych i wypłacanych w ramach realizowanych projektów badawczych.
W październikowym spotkaniu wzięło udział 19 reprezentantów polskich uczelni i instytutów badawczych. Podobnie jak w poprzednich edycjach, warsztaty przyczyniły się do nawiązania bliższej współpracy pomiędzy pracownikami administracyjnymi jednostek naukowych i przedstawicielami Centrum. Uczestnicy po raz kolejny pozytywnie ocenili szkolenie, doceniając możliwość pogłębienia praktycznej wiedzy na temat zagadnień związanych z formalną obsługą projektów badawczych.
Wszystkim uczestnikom składamy serdeczne podziękowania za udział, współpracę i zaangażowanie w trakcie warsztatów oraz cenne uwagi, które pomogą nam lepiej wspierać grantobiorców oraz jednostki w prowadzeniu przez nich projektów badawczych.